Vergelijk              Vraag alles in èèn keer aan Jij kan inpakken    Wij gaan aan de slag    Bevestig je aanvraag  Jij bespaart
Vergelijk              Vraag alles in èèn keer aan Jij kan inpakken    Wij gaan aan de slag    Bevestig je aanvraag  Jij bespaart
 

Bijna 1,6 miljoen huishoudens hebben de energie gevonden om over te stappen en stappen nu massaal over van energieleverancier. Dit is nog nooit zo hoog geweest als afgelopen jaar. De belangrijkste reden om over te stappen is geld. Wanneer een huishouden uiteindelijk één keer is overgestapt, zullen ze steeds vaker overstappen. Tenminste als we het onderzoek moeten geloven van de Autoriteit Consument en Markt “Energiemonitor 2019”.

Redenen om over te stappen van energieleverancier

De belangrijkste reden om over te stappen naar een andere energieleverancier is de prijs (71%) maar naast geld zijn er een aantal redenen die ook zeker relevant zijn:

  1. De prijs.
  2. Welkomstcadeau van de nieuwe energieleverancier.
  3. Levering van groene energie.

Het welkomstcadeau is net als de prijs eigenlijk typerend voor Nederland, maar opmerkelijk is dan wel de opkomst van groene energie. Je ziet toch dat groene energie steeds belangrijker wordt voor mensen. Zo probeert bijvoorbeeld Greenchoice momenteel daken te kraken van huishoudens om de productie van groene energie te verhogen. Greenchoice wil de daken waar momenteel geen zonnepanelen liggen, bedekken zodat zij meer groene energie op kan wekken. Op het moment dat in Nederland alle daken, waar het mogelijk is om groene energie op te wekken, bedekt zijn, voorzie we 50% van Nederland met groene energie.

Is overstappen naar een andere energieleverancier moeilijk?

87% van alle overstappers naar een andere energieleveranciers zeggen dat zij tevreden zijn met hoe de overstap is verlopen. Consumenten worden steeds meer en duidelijker geïnformeerd over de prijzen, de verschillen en de prijswijzigingen. Daarnaast kan de consument ook steeds vaker zelf een goede vergelijking maken. Ten slotte zijn ook de energieleveranciers verplicht om de consumenten ruim van te voren te informeren over eventuele prijswijzigingen.

Einde doei

Ga jij binnenkort verhuizen?Jouw mening telt!

Wij zijn bezig met het vernieuwen van ons product! Geef je nu op voor ons klantonderzoek!